reklama

Učitelia, veď nebláznite a neštrajkujte!

Tak dobre, k učiteľskému štrajku treba povedať jednoznačne toto: vôbec sa neštrajkuje zo správnych dôvodov a pre správne veci.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (120)
Obrázok blogu

Napríklad už len tá kvalitne vypočítaná hodinová mzda, koľko to bolo? Šestnásť či sedemnásť eur na hodinu? Vôbec ma to nepobúrilo. Ani to, že niekto, kto “parádne“ vidí do práce učiteľov si dovoľuje určovať koľko naozaj pracujú a koľko nie. Samozrejme, to by sme mohli urobiť asi s každým povolaním a zistili by sme, že sme nadpriemerne platení. Všetci. Koľko čistého času naozaj pracuje pani za pultom s mäsom? Úradník na pošte? Dokonca aj lekár, jasné. Nikoho z nich by sme nemali platiť. Pani s mäsom by nemala dostávať plat za čas, keď nemá zákazníkov. Poštár za okienkom detto. Chirurg na nočnej, pretože práve dnes sa na potvoru nikto nedá operovať. Ale to ma naozaj nevytáča. Mňa by len zaujímalo, kde tých mojich dvetisíc eur navyše zmizlo?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ani ma veľmi nevytáčajú ľudia, ktorí upierajú učiteľom akékoľvek zásluhy. A pritom im vôbec nenapadne, že sú schopní toto svoje rozhorčenie vyjadriť a dať najavo len vďaka svojim bývalým učiteľom. Tento paradox naozaj vôbec nestojí za reč.

Taktiež ma nehnevá to, že sú učitelia na posmech ešte aj žiakom, pretože z akého dôvodu by niekto pracoval za taký plat? Skôr sa úprimne teším ako prejdeme na systém súkromného školstva, kde všetci tí, čo by učiteľom nepridali ani euro, budú platiť sto a viac eur na každé svoje dieťa, aby malo aspoň nejaké vzdelanie. Takže ani toto sa ma nejako nedotýka.

Nakoniec ma ani veľmi nevie rozhodiť to, že by učitelia mali štrajkovať počas svojej dovolenky a nie počas práce. Lebo štrajk predsa nie je žiadna nátlaková akcia. Štrajk by nemal obmedzovať nikoho iného, len tých, ktorých sa týka. A vzdelanie sa týka iba učiteľov, tak nech si to robia vo svojom voľnom čase a ostatným nech dajú pokoj. Správne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Popravde, porovnávanie profesií a ich náročnosti by ma hnevať aj mohlo, nakoľko fandím všetkým pracujúcim ľuďom. Ale ľudia, ktorí (ako som sa nedávno dočítal) zarábajú ešte menej a robia oveľa viac ako učitelia, sú proste príliš unavení, aby sa čo i len trošku ozvali. Tak čo si to tí učitelia dovoľujú? Bojovať, aby sa mali lepšie? Veď to je absurdné! Ale keď už na to tú energiu ešte majú, nemali by byť tak hnusne egocentrickí a mohli by žiadať zdvihnutie platov pre všetkých, od zametačov ulíc až po, no politikov nie, možno stredných manažérov.

Nič z toho ma nehnevá, pretože hlas ľudu, hlas boží. Veru pravda. Hnevá ma, že učitelia si to neuvedomujú a to ani trochu! Učiteľský štrajk by mal preto spĺňať hneď niekoľko bodov, menovite:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1. nežiadať zvyšovanie platov v školstve, lebo už sú až privysoké;

2. štrajkovať za to, aby sa konečne začalo v školstve poriadne pracovať plných 480 minút denne, ideálne aj na Vianoce (a nočné šichty!);

3. na štrajk vyhradiť voľné dni (okrem sviatkov, aby naozaj nikoho neobťažovali);

4. žiadne verejné zhromažďovanie sa, aby náhodou neblokovali premávku, obchodné a oddychové zóny;

5. žiadať zvýšenie platu (nie sebe, viď. bod č. 1) všetkým ostatným povolaniam;

6. štrajkovať proti akýmkoľvek budúcim štrajkom učiteľom.

Takto by to konečne bolo tak, ako má byť. Takže milí učitelia, kedy ideme na to?

Juraj Brenišin

Juraj Brenišin

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sem tam mám (možno mylný) pocit, že mám, čo povedať. Zoznam autorových rubrík:  Pondelok, ja nevstávam.Cyklus o osudochKoberecSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu